Zajęcia pozalekcyjne
- koło matematyczne dla najmłodszych
- koło matematyczne
- zajęcia sportowe
- koło polonistyczne
- z ekologią na TY”- koło ekologiczne
- zajęcia ortograffiti
- koło przyrodniczo-historyczne
- zajęcia ortograffiti
- zajęcia wyrównawcze
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- koło teatralne - zabawa w teatr
- zajęcia plastyczne
Terapia logopedyczna dla uczniów klas 0 – V
Cel i główne zadania terapii:
1. Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.
2. Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
3. Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.
4. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
5. Usprawnianie techniki czytania i pisania.
6. Wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej.
Ćwiczenia logopedyczne:
1. Oddechowe: wyrabianie oddechu dla mowy, wydłużanie fazy wydechowej, ćw. Emisyjne.
2. Głosowe: wyrabianie właściwej tonacji, ćw. umiejętności modulowania siły głosu i prawidłowego brzmienia głosek w sylabach, wyrazach, zdaniach, naśladowanie głosów.
3. Słuchowe: rozpoznawanie wrażeń słuchowych, ćw. poczucia rytmu, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiedzianych.
4. Artykulacyjne: usprawnianie właściwego funkcjonowania narządów mowy, wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji w wyrazach, zdaniach, nauka wierszy, piosenek z nasileniem głoski ćwiczonej.
5. Leksykalne: opowiadanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ilustracji, przeczytanego tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania, gry i zabawy ortofoniczne, ćw. w czytaniu i pisaniu.
Świetlica multimedialna
W czasie zajęć multimedialnych uczniowie uczą się obsługi komputera oraz posługiwania się technologią informacyjną. Zajmują się redagowaniem i edycją tekstów oraz zbieraniem, selekcją i przetwarzaniem wiadomości, przygotowują prezentacje multimedialne. Dzieci uczą się zasad bezpiecznej i higienicznej pracy przy komputerze oraz poznają zagrożenie i niebezpieczeństwa czyhające na nich w Internecie. Zajęcia tego typu pozwalają im rozwijać zdolności i zainteresowania. Pomimo postępu techniki nie wszyscy uczniowie posiadają w domach sprzęt komputerowy lub dostęp do sieci internetowej.
Świetlica teatralna – oddział przedszkolny
Cele świetlicy teatralnej:
- aktywny wypoczynek po zajęciach lekcyjnych
- wszechstronny rozwój dziecka
- rozwijanie twórczej inicjatywy i aktywności
- kształcenie umiejętności pracy w zespole
- przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym
- kształcenie w zakresie poprawnego wysławiania się i swobody wypowiadania się
- dbanie o kulturę żywego słowa, wzbogacanie słownictwa dzieci
Klub „Wiewiórka”
Klub Wiewiórka swoją działalnością obejmuje dzieci z oddziału przedszkolnego oraz uczniów z klas 1-3. Klub pracuje w oparciu o wyodrębniony plan pracy. Spotkania opiekuna z dziećmi odbywają się raz w miesiącu. Zajęcia mają na celu wykształcenie u dzieci nawyku dbania o zdrowie (w szczególności o zdrowie zębów), a także umiejętności bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach życiowych. Dzieci w ramach klubu wezmą udział w akcjach charytatywnych. Klub prowadzi systematycznie gazetkę ścienną „Z wiewiórką wesoło i bezpiecznie”, gdzie umieszczane są aktualności dotyczące pracy klubu.
Cele działania Klubu ,,Wiewiórka”
- kształtowanie podstawowych nawyków higieniczno – sanitarnych i żywieniowych
- popularyzacja zasad higieny jamy ustnej
- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad higieny otoczenia i środowiska
- kształtowanie humanitarnych postaw dzieci w zakresie wrażliwości na potrzeby innego człowieka, gotowości do niesienia pomocy innym, prawidłowego współżycia w grupie rówieśniczej
- wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku
- przygotowanie do dalszej działalności w kole PCK